Äppelkaka i portionsform

God morgon!
Idag ser det ut som att det är vinter igen med vitt på marken och snö som vräker ned (tur att vi ännu inte bytt vinterdäcken). Börjar jobba kl 12 idag och igår planerade jag att ta en löptur innan dess men just nu känner jag mer för att köra ett pass i crossfit boxen. 
 
För att orka med ett högintensivt pass är det viktigt att fylla på med energi och när jag jobbar eftermiddag/kväll får jag tid att lägga lite extra kärlek på frukosten. Idag gjorde jag en variant på äppelkaka, fast i portionsform. 
 
 
 
Till två portioner behöver du;
1 dl havregryn (jag använder glutenfria)
1 dl havremjölk
1 ägg
1 msk sötströ
1 tsk kanel
1 krm havssalt
1/2 tsk bikarbonat
 
1/2-1 äpple (beror på storleken)
Solrosfrön
 
Vispa ihop alla ingredienser till smeten. Smöra två portionsformar som rymmer 2-3 dl och fördela smeten i de två formarna. Strö över tärnat äpple och toppa med solrosfrön. Grädda i 200 grader i ca 25 min. 
 
Tänk på att en portion av dessa inte täcker ditt frukostbehov, de innehåller endast ca 200 kcal. Ät något annat också, eller varför inte två portioner av dessa? :) 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Marie Bergman - Om livet på Cypern:

Så gott det ser ut =)

2 Louise:

Åh så gott!

3 Jasmine:

Men vad goott!

4 Mirjam Wallmark:

Åh så gott! :) Fin blogg förresten! kram

Svar: Tack så mycket! :)
Frida Ingelsson

5 ida:

smart att göra dem i portsonsformar!!❤

6 Anonym:

Intresserad av träning & motivation?
kika in lite snabbt hos mig då:)

kram

7 ourwaytothetop:

Hej! detta såg sjuuuukt gott ut så jag har lagt ut det på vår blogg. Hoppas det är okej! annars får du säga ifrån!
Länkade så klart hit! :)

Svar: Tack så mycket! Absolut, det uppskattas bara :)
Frida Ingelsson

8 Annster:

Så gott :)

9 Hannah:

Kika gärna in i min blogg, ställ frågor också så det blir lite mer "fart" i bloggen! :) (http://miniwiini.blogg.se/)

P.S Just nu pågår det en bloppis i min blogg, du hittar nya/begagnade saker ifrån 50:- och uppåt. Kika gärna in och kolla om du hittar något som faller dig till smak! :) Du hittar allt på: http://miniwiini.blogg.se/category/bloppis.html

10 Lisa:

Ser gott ut!

Titta in på min nya blogg om du vill! :)

11 Ida:

Det där såg farligt gott ut! :D

Svar: Jag lovar att det är hur ofarligt som hellst ;)
Frida Ingelsson

12 Anonym:

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

13 Johanna - Träning, Hälsa & Vardag:

Åh, så gott det lät :D Ska prova detta till mellis någon dag!

Svar: Ja gör det! Är perfekt mellanmål att ta med om man tar ur den i formen. Blir ju som en muffin :)
Frida Ingelsson

14 Lotta:

Ser supergott ut :)

15 Erica:

Va gott det lät och så enkelt att göra.
Ska testa när äpplen inhandlats!
Välkommen att kika in hos mig, har en liten blogg med mat och bak.
www.ericasmeny.blogg.se
Kram//Erica ha en fin fortsatt måndag kväll

16 Erica:

Va gott det lät och så enkelt att göra.
Ska testa när äpplen inhandlats!
Välkommen att kika in hos mig, har en liten blogg med mat och bak.
www.ericasmeny.blogg.se
Kram//Erica ha en fin fortsatt måndag kväll

17 Julia:

Åh detta måste provas! :D

18 Cathrine Forsell:

Namm Namm :)

19 Amanda:

Gud så gott!❤

20 Anna Johansson:

Gud vad gott det där såg ut :D får lov att prova det någon gång :) !

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra :)
Frida Ingelsson

21 Joy Wagner:

åhh så smaskigt!

22 G I N A ~:

mumsigt! :D

23 Jennie studerar i Los Angeles:

OH så mumsigt och nyttigt! loveit!

24 anna:

åh, så gott! :)

25 veronica:

Vad gott :)

26 Alice:

Lät ju supergott! :)

27 Amanda:

Åh okej, det där ser otroligt gott ut :O

28 Anonym:

gottt!!!!!

29 Tilde:

Ser galet gott ut!

30 Tommy:

såg god å små ut :)

31 Hanna - Min vardag som trebarnsmamma:

Bra tips! :-)

32 Anita:

Gott :D

33 Caroline:

Va mumsigt!

34 Paulina:

Hade det inte varit för att den smaka så mycket ägg hade den varit jättegod :/ är tyvärr inget fan av äggsmaken

Svar: Jo sånt är ju helt personligt. Själv känner jag nästan ingen äggsmak :)
Frida Ingelsson

Kommentera här:

Matbloggstoppen