Brownies på svarta bönor

Ikväll bakade jag brownies på ett recept med svarta bönor som jag har haft ett bra tag. Lade även ut detta på den gamla bloggen men har ändrat några småsaker. Det som är bra med dessa är att alla ingredienser går att köpa i de flesta mataffärer vilket är bra om man inte har som vana att ha sukrin osv i skafferiet. De är dessutom riktigt goda! Jens åt hela tre(!) bitar ikväll, så de borde iallafall vara godkända ;)
 
 

Till ca 12 bitar behöver du;

1 pkt kokta svarta bönor

14 dadlar (utan kärna)

2 ägg

50 g kokosolja

100 g 86% choklad

4 msk kakao

2 tsk bikarbonat

 

Gör så här;

Smält chokladen över vattenbad. Skölj under tiden bönorna och häll i en skål tillsammans med dadlar och ägg. Mixa med en stavmixer. Tillsätt resterande ingredienser och vispa ihop till en jämn smet. Fördela jämnt i en fyrkantig form, ca 20x30, klädd med bakplåtspapper. Grädda i 175 grader 15 min. Ikväll serverade vi dem tillsamans med en sockerfriglass från Alvesta som vi aldrig testat förut. Passar även väldigt bra med vispad grädde och hallon.

Kommentarer:

1 Ida:

Grym blogg!:) Nu önskar jag att jag hade ugn haha. Kram

Kommentera här:

Matbloggstoppen