Cream Cheese Brownie

Godkväll!
Då var jag hemma ifrån att ha spenderat tre dagar i fjällen med nära och kära för att bara umgås, slappa, äta gott, spela spel, åka skidor, skratta och njuta av vårsolen. Det är så skönt att bara komma bort ifrån vardagen!
 
Ikväll bjuder jag på en av alla godbitar från semestern - ett recept på brownies som jag bakade innan vi åkte. En riktigt chokladig kaka med en touch av philadelphiaost. Sådär lagomt kladdig! :)
 
 
Till ca 12 rutor behöver du;

100 g smör
2 dl sötströ
2 ägg
1,5 dl kakao
1 dl mandelmjöl
0,5 msk fiberhusk

75 g philadelphiaost
2 msk sukrin melis

Vispa ihop alla ingredienser till smeten. Fördela i en bakplåtsklädd ugnsform (ca 15x20 cm). Vispa ihop philadelphiaosten med sukrin melis. Klicka ut blandningen på kakan och stryk ut ett mönster med en gaffel. Grädda i 175 grader varm ugn i ca 20 min. Låt kakan svalna innan du skär rutor i valfri storlek.

Kommentarer:

1 clara:

Det där såg lagom mumsigt ut!

Svar: Tack! Du får testa :)
Frida Ingelsson

2 leila:

Hej,

kolla detta recept om du vill ha något som är supergott, glutenfritt och sockerfritt.

http://blandbullarochbrod.blogg.se/2014/march/sockerfritt-glutenfritt-agg-och-laktosfritt-fredagsmys-hur-gott-kan-det-vara.html

//Leila

Svar: Hej, tack för tipset! Jag har själv gjort liknande bollar och de är supergoda! :)
Frida Ingelsson

Kommentera här:

Matbloggstoppen