Bananpannkaka

För mig är frukost klart den bästa måltiden på dagen! Ställer gärna klockan lite tidigare för att jag ska slippa stressa i mig den. Oftast blir det den klassiska havregrynsgröten, dock med en liten tvist då jag tillsätter ägg och olika frön i koket. Då blir den både lenare i konsistensen och får bättre näringsinnehåll. Till det river jag äpple som jag strör över och så toppar jag allt med kanel. Mums!
 
Men när jag är ledig och har lite mer tid på morgonen så är bananpannkakan en favorit! Det är inte heller på något vis krångligt att göra men kräver ändå någon minut extra. Därför får den förgylla mina mornar sånna här dagar, då jag är ledig. Har du lite övermogna bananer så är de perfekt att använda till dessa pannkakor. Ett fåtal ingredienser, men gud så gott! 
 
 
Till en portion behöver du;
1 stor mogen banan
2 ägg
en nypa salt
en nypa vaniljpulver
 
 
Mixa bananen (alternativt mosa med en gaffel) tillsammans med äggen. Smaksätt med valfri mängd salt och eventuellt vaniljupulver. Stek på båda sidorna tills de har en gylllebrun färg. Servera med keso och bär. Njut av en underbar frukost! :)
 

Kommentarer:

1 Silke:

Åååh, ser gott ut!

2 anna:

det där är så gott :)

Svar: Verkligen! Sååå gott och samtidigt nyttigt :)
Frida Ingelsson

3 Jenny:

Vilken fantastisk blogg! Är galen i att "nytta" till det mesta som är ätbart så detta passade mig perfekt. Hit kommer jag kika in ofta :D

Svar: Tack så mycket! :) Vad roligt att höra! Hoppas du hittar något intressant :) trevlig helg!
Frida Ingelsson

4 Britta:

Åh, den där gamla favoriten var det länge sedan jag gjorde. Till pannkakor gör det ju inget att jag har gasugn heller. ;)

Kanske blir morgondagens snabblunch.

Svar: Nä precis, en sak som du kan göra iaf ;)
Frida Ingelsson

5 Robyn:

Åh, ser fantastiskt gott ut!
Fin blogg du har, känns som att den passar perfekt till mig!
/R

Svar: Åh, tack så mycket! Vad roligt att höra :)
Frida Ingelsson

6 mslowcarb:

Skall testas nästa gång jag skall göra "lyxfrukost"!

Svar: Det tycker jag absolut! :)
Frida Ingelsson

7 Sanna:

Åh va gott det ser ut! Det måste jag prova :)

Svar: Det måste du göra Sanna. Supergott! :)
Frida Ingelsson

8 Sanna:

Provade idag. Ååååååh va gott! Tack för det goda tipset :)

Svar: Eller hur!? Det är det bloggen är till för ;)
Frida Ingelsson

9 Jojo:

Gott!

Kommentera här:

Matbloggstoppen